Gedoe met je mobieltje

MISLUKKEND OPWAARDEREN

 

Het beltegoed op mijn prepaid mobieltje was wat laag geworden door een toevallig wat langdurig gesprek. Dus stapte ik op 19 augustus naar de plaatselijke Primera om een opwaardeerbon te kopen. Hij zat netjes in mijn portemonnee. Maandag, 26 augustus besloot ik de bon te gebruiken. Tot twee keer toe kregen we de boodschap “opdracht niet uitgevoerd.” Dat was even schrikken. Was ik mijn twintig Euro kwijt.

Dus maar de Klantenservice bellen. Het nummer van de klantenservice was ik vergeten. Het bleek later 1201 als je mobiel belt en contact met Vodafone met de vaste telefoon 0800-0094. Mijn mobieltje was aan opladen toe. Dus belde ik met mijn vaste telefoon. Ik legde de medewerkster uit wat er was gebeurd. Haar reactie was , dat zij zou proberen de twinig Euro op te waarderen. Ik noemde het nummer van mijn mobiel en vertelde wat de 15-cijferige opwaarderingscode was. Ze stuurde een sms=esje met een code en door de code op te noemen konden we bewijzen, dat we de eigenaren van het mobieltje waren. Heel snel zei ze ons, dat het opwaarderen gelukt was. Door “beltegoed” te gebruiken bleek het te kloppen. Ik was dank zij de Vodafone medewerkster mijn twintig Euro niet kwijt.

Hoe het nou komt, dat het opwaarderen ons niet gelukte, weet ik nog steeds niet. Of meer klanten van onze plaatselijke Primera met het probleem te kampen hebben gehad, moet ik nog informeren.
18e Jaargang, Nr. 803.

Leave a Reply